Äppelmuffins

 
 Dessa gjorde jag för ganska länge sedan men hade glömt att lägga upp receptet. Har gjort testat flera recept från proteinbakguden-tasty health, som jag kommer lägga upp för att ni måste testa alla!!! Hon är så sjukt duktig på allt som har med bak att göra. Av allt jag har testat så är dessa i top tre, otroligt fluffiga och smakar som "vanliga" muffins. 10 av 10 toaster!
 
 Recept:
  • 2,5 dl (75g) havregryn
  • 1 dl (50g) mandelmjöl
  • 2 skopor/1,2 dl (40g) vanilj whey
  • 1 tsk bakpulver
  • 1,5 tsk kanel
  • 1 msk sukrin
  • 1 ägg
  • 0,5 dl flytande äggvita (ca 2 små vitor)
  • 1 dl osötat äppelmos
  • 0,75 dl osötad mandelmjölk
  • 75g Kanzi äpple (eller valfri äppelsort) +kanel + sukrin gold

 
1. Sätt ugnen på 175 C.
2. Hacka äpplet och häll ner i en het stekpanna. Strö över kanel och sukrin och stek tills äpplet är mjukt.
3. Ha i alla ingredienser till muffinsen i en stor bunke och mixa ihop smeten med en stavmixer.
4. Häll smeten i formar, fördela äpplet på toppen av alla muffins och grädda i mitten av ugnen i ca 17-19 minuter. Känn på dem, de ska vara lite kletiga i mitten när du tar ut dem eftersom de fortsätter bakas i några minuter utanför ugnen.
 
( Har kopat receptet rak av, källa:http://www.tasty-health.se/2014/04/supersaftiga-apple-kanelmuffins.html )
 
 
Mina blev dock lite bleka men hehe.. Jag är en sucker för "julsmaker" så jag la lite kardemumma och det tycker jag passade väldigt bra till. 
 

Kommentarer
Emilie säger:

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Jag jobbar för en sajt som heter Hittarecept.se och vi skulle bli jätteglada om du ville lägga till din blogg så att vi kan länka till den och skicka besökare till dig.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2014-08-26 | 10:40:59
Bloggadress: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback